Novi Sad
02.09.2022.
16:08 > 16:13
Gradski urbanisti i inženjeri pronašli su najbolju opciju za projektovanje biciklističkih staza na Mostu slobode.
  • Ah

    30.09.2022 10:34
    Ah pa biciklisti vec i sad uveliko koriste zaustavnu traku
  • saša

    11.09.2022 23:59
    put
    most je trenutno moto put sa dozvoljenim brzinama do 100 km na sat.A Trenutno imamo ograničenje pri raskrnici od 50 na sat a dalje 80 na sat.
    Po motoputu je zabranjena vožnja bicikla pa će ako bude staze morati biti promenjena kategorija puta.Ako bude tzv. normalni put na kom je dozvoljeno 8o možda i tako ostati ali će verovatno smanjti na 60 zbog otežanih uslova.
    Moda bude i gradska saobraćajnica sa 50 a verovatno će ubrzati na 60 jer je i to dozvoljeno.Tako će automobili ići 50 ,vozači zevati od dosade i uporno pokušavajući da nađu te bicikliste zbog kojih je ovakva pametba stvar urađena.
    A biciklista nigde kao što ih i sad nema na mostu.
  • Popaj

    03.09.2022 10:55
    Pera Ždera
    Postoji potreba i plan je da se rade staze na sremskoj strani, trebalo ga je odavno prepraviti. Do sada ljudi nisu vozili jer je reljef takav kakav je i nije bilo uslova, imali smo obične bicikle. U eri električnih bicikala i rekonstruisanog Kameničkog parka će biciklistički saobraćaj oživeti.

    Pre tunela postoji (sa desne strane) put koji vodi gore u Sr. Kamenicu, zatim silazak spiralom sa mosta u Kamenički park. Sa novosadske strane napraviš rampu sa blagim usponom od Limanskog parka (iskreno se nadam da neće nekome pasti na pamet da projektuje lift, videli smo u BG koliki je to problem). Pomeriš zaštitnu ogradu na mostu tako da oduzmeš zaustavnu traku (svakako je po zakonu zaustavljanje na mostu zabranjeno i taj most nije autoput, već način da svi pređu sa obale na obalu, a ne šaka probranih) i proširiš onu ubogu stazicu za pešake i dodaš biciklističku stazu. Problem rešen.

    Ne znam samo zašto za implementaciju trebaju tolike godine.
  • Podbarac46

    03.09.2022 10:46
    Pruga-staza
    Kada će biti izgradjena,obećana pesacko-biciklistička staza ,umesto pruge Petrovaradin-Beocin,to bi obezbedilo sigurnu vožnju bicikla sa Sremske strane?
  • Mica

    03.09.2022 10:23
    Konzola
    Konzola je jedino primereno dugorocno i bezbedno resenje pa makar je cekali jos 40 godina...ostalo je sranje i pranje.
  • II

    03.09.2022 09:56
    Zapad
    Pogledajte na gugl mapama (ili,jos bolje, neka neko otputuje da proveri) kakvi su putevi u Francuskoj, recimo, i deo predvidjen za bicikliste. Gde god je to bilo moguce, te staze su od puta razdvojene nizim betonskim bedemima radi sigurnosti. Vidi se da se dosta ulaze u njih jer ih stanovnici u velikom broju koriste. Jedino sto kod njih te staze koriste samo biciklisti, a ne, kao kod nas, vozaci motocikala i trotineta. B. staze su potrebne na mostovima. Mnogi bi iste koristili, ali bi verovatno uskoro postale piste za motorase, kako je neko pomenuo.
  • Tipicno NS

    03.09.2022 09:46
    Kad ih kaznjavaju sto voze po mostu bajs nije dobro, kad im prave biciklisticku stazu da mogu da voze nije dobro. Ko ce nama udovoljiti... samo da se nesto kritikuje tu smo prvi.
  • /

    03.09.2022 09:22
    /
    Bok5p
    mlad si pa ne znas.
    i te kako je spens lecio komplekse. on ti je nekadasnja promenada.
    nisu bili in ako nisu nesto kupili u butiku na spensu.
    negativna selekcija je ovde.
    od onih koji su dovedeni da kupuju na spensu i ovih danas koji se useljavaju u zemarine zgrade nema razlike.
  • Pera Ždera

    03.09.2022 09:16
    Most slobode
    Nije projektovan i nije namenjen za biciklistički saobraćaj.
    Uslovi za takav saobraćaj ne postoje ni pre mosta, a ni posle (gledajući iz pravca NS).
  • Archer

    03.09.2022 06:38
    Motori
    Prvo, da se zabrani korišćenje mosta u svrhu moto poligona. Nakon toga, biciklisti, a i otali, bez ikakvih problema mogu da prelaze sa jedne na drugu stranu. A i deo Limana II će moći normalno da živi i spava.
  • Ja

    03.09.2022 05:33
    Ja
    Ta polako ljudi treba novci da se potrose... A neko blizak upravi da zaradi koji milion. UPS..... Koji dinar...
  • Pesak

    03.09.2022 00:37
    Buka i smrad
    Sta cemo sa nama pesacima?
    Bez zvucnog zida izmedju auto saobracaja i pesaka/biciklista nema poente ulagati i napraviti losu stvar koju ce neko da ispravlja. Znaci napraviti prelaz preko mosta da bude prijatan i tako da se poveze krug od kamenickog parka preko Ribnjaka i tvrdjave, preko Duge i nazad.
  • Bo5kp

    03.09.2022 00:22
    Bot
    Najmanji problem su biciklističke staze. Odluka da se zabrani vožnja biciklom je suluda, ko god je prošetao mostom slobode zna šta pričam, pešačke staze su veoma uske, neravne i prepune dubokih rupa, dovoljno je da u jednu upadneš dok voziš bajk i letiš preko gelendera dok kuneš mentola koji je zabranio da se vozi zaustavnom (iako tu zabranu svi svakako ignorišemo).

    Nemamo mi etiku, stručnost i profesionalizam da izdizajniramo i završimo projekat kako to bog zapoveda. Vi što lupate minuse, aj malo u beli svet da vidite kako se to radi, mi živimo bar 300 godina u prošlosti ali ima i to svojih prednosti:)
    Vrhunac domaće arhitekture je promenada, novi sad na lebu, behatonu i vodi a ovima što su napravili davnih dana Spens veliko hvala! Verovatno jedini objekat da valja a da nije isključivo namenjen za lečenje kompleksa.
  • Migan

    03.09.2022 00:06
    Sta i kad predju most, izadju u park, njime u centar Kamenice, i dalje nema staza. A ni voznje, jer ce te zgaziti Lafarz cisterna ili kiper iz kamenoloma, ili neki gspov plavac.
  • Pele

    02.09.2022 23:30
    Na mostu treba sve tri trake da budu za saobracaj, sta ce zaustavna tamo kad svi voze po njoj...
  • igor_t

    02.09.2022 22:44
    Najbolje da ne rade nista.
    Ono malo ljudi koji koriste ici ce stazama kao i do sada, a mi rekreativci zaustavnim trakama, kao i do sada.
    Inako gde ce nakon sto predju most "novom" stazom?
    A svakako moze se tih nekoliko stotina metara i gurati bicikl stazom.

    Za dusebriznike koji kukaju otkud biciklisti na mostu, pa ima nas oduvek :)
    Za one koji se boje male dece i pazljivih vozaca, nece tu ici mala deca, ocigledno niste nikada vozili bicikl uz most, a bogami ni niz.
  • Ana

    02.09.2022 21:07
    Još samo to
    Samo još biciklisti fale na mostu.Katastrofa
  • Tiberius

    02.09.2022 20:54
    Vidim da vecina ljudi ovde bas "brine" za bicikliste,kao bezbednost ce biti ugrozena,bla,bla,bla.
    Bezbednost biciklista je svuda ugrozena!
    Samo pogledajte koliko automobila prodje na bici stazi izmedju Futoga i Celareva. A i da ne spominjem staze po gradu gde su redovno parkirana dostavna vozila ili sa strane vire otvorena vrata istih,pa jos mame koje guraju kolica sa decom bas po stazi,a ponekad se nadje i neki vozac koji je samo iz njemu znanog razloga odlucio da vozi kola po stazi
  • Realista

    02.09.2022 20:17
    Najjeftinije rešenje:
    ...bi bilo da se na tom mestu, ispod mosta, isuši Dunav. Ipak je ovo Srbija.
  • Glas razuma

    02.09.2022 19:37
    @Biciklista
    Kada ćemo shvatiti da naprednjaci ne rade NIŠTA za grad, za državu, za narod?
    Oni rade SAMO i ISKLJUČIVO za sebe.
    Pobogu!
  • Petar

    02.09.2022 18:59
    Kamenjar
    Mnogo je bitnija i neophodnija biciklistička i pešačka staza duž Kamenjara, ali o tome nema ni reči...
  • KB

    02.09.2022 18:58
    Woven city
    Dakle, za par miliona evra ce nam povuci jednu belu liniju duz mosta. Svaka cast, strucnjaci: spremni ste za rad na Woven city-ju u Japanu! *clapclap
  • Saša

    02.09.2022 18:50
    Most
    Koliko stanovnika ima Petrovaradin , nema brda i koliko biciklista ide za grad a imaju sve uslove i 2 mosta. U kamenici maltene i nema biciklista a za grad nisu ni zainteresovani. Rekreativci mogu da se vozaju i preko drugih mostova. Ako ovo prođe biće nesreća. Zamislite porodicu sa malom decom na dečjim biciklima na mostu. Strahovit stres za odgovorne vozače a neodgovorno roditelji biciklisti očigledno to ne vide
  • Biciklista

    02.09.2022 18:39
    Predlog postoji još od 2018/2019, objavljen je u Smart studiji koju je radio FTN. S obzirom na potrebe zajednice i složenost posla (od budžeta, projekta, tehničke izvedbe, puštanja u upotrebu) ne bi smelo da prođe više od 6-9 meseci redovne procedure. Ako se baš hoće, može i brže.

    Ako su naprednjaci nešto uspeli dobro da urade za NS, pretvorili su ga (opet) u biciklistički grad.
  • Citat

    02.09.2022 18:34
    Nevalja
    Vozilo naročito neko šire koje ide na 30 cm od tebe brzinom od 80 na sat može samo van grada a i tamo je opasno. Mislim da će smanjiti brzinu na 50 zbog šačicebiciklista u sezoni a van sezone za 3 dnevno. Kameničani ne voze bicikle kao ni oni iz ledina a i dalje jer je brdovito, kome to treba osim ponekom rereativcu. Nekad sam vozio vema mnogo i veoma brzo bicikl ali ovo je veća šteta nego korist. Prognoziram nesreću sa teškim ishodom a posle ako je pameti ukidanje rute za rektativcw preko mosta
  • ns posmatrac

    02.09.2022 18:07
    Povoljnije
    Izabrana je ne bolja nego povoljnija varijanta.

    Konzola je mnogo bolje resenje - jeste skuplje ali je primerenije i bezbednije resenje.
  • Novosađanin

    02.09.2022 18:00
    Litar farbe
    Uzeće sada stručnjaci nekoliko litara farbe, napraviti tender za rođake i dati da putari ofarbaju, a oni uzeti dobre pare, jer ta farba je "specijalna"...
  • Комша

    02.09.2022 17:54
    Мора бити физичка баријера између бициклиста и моторног саобраћаја.
  • Nimbus

    02.09.2022 17:51
    @Ajme Nama @Sasa
    Siguran sam da ce biti barijera izmedju biciklistickih traka i desne automobilske. Sve drugo bi bilo suludo.
  • Skoro pa stručnjak

    02.09.2022 17:41
    Da li stručnjaci imaju i imena da znamo ko će biti (moralno) odgovoran za svakog nastradalog biciklistu u zaustavnoj traci?
  • @Samo pitam

    02.09.2022 17:37
    Možda bi bilo i jeftinije od radova u zaustavnoj traci!!!
  • Бициклиста/возач

    02.09.2022 17:30
    Решење је задовољавајуће, под условом да се не смањује максимална дозвољена брзина за возила (80) и да некоме не падне на памет продужење бициклистичке траке у тунел.
  • Ajme Nama

    02.09.2022 17:22
    Ne znam da li konzola znači kao neki tunel ispod ili sa strane mosta, ali tako nešto bi bilo najpametnije, a ne zaustavna traka, gde svaki nestrpljivi nervozni psihopata sa napanjenom muzikom (naravno turbo) može da pokosi bicikliste.
  • Samo pitam

    02.09.2022 17:17
    A da naprave još jedan most za bicikliste ... ?
  • Pezos

    02.09.2022 17:15
    Samo da ne bude kao sa biciklističkom stazom na Žeželju. Čim siđete sa Mosta, posle 100 m, staze nema - kraj i nema dalje u Reljkovićevoj ul.
  • grbavi

    02.09.2022 17:14
    to je dosta dobro resenje, mada trebalo bi i nenkako fizicki razdvojiti bicikliste od automobila na primer plastichnim ivicnjacima ili nekom drugom vrstom platichne ograde
  • Komsha

    02.09.2022 17:10
    Strucnjaci!!
    Hahahaha, strucnjaci!!
    Pa crkoh od smeha!!
  • Sasa

    02.09.2022 16:47
    Kada se neki pacijent zaleti sa bmw u biciklisticku misleci da je to pista za kompleksaše..
  • Dejan

    02.09.2022 16:37
    NS
    Kakvi strucnjaci ? Ja lepo pisao, dovedite dipl. Ing saobracaja iz Holandije i neka on napravi pravi projekat biciklistickih staza a ne ovi domaci koji ni bicikl ne voze a samim tim im nije ni u interesu da nesto urade kako treba a tu je i grad koji na tim stazama ne ubira porez kao i srbistan, tako da su sve stavke pod stavkom ,,lose,, !!!
  • Kamen Chan

    02.09.2022 16:35
    Savet stručnjacima
    Polovina bici staze prema gradu da bude sa "ležećim policajcima" radi usporavanja kretanja neodgovornih.
  • isto bi odlucili

    02.09.2022 16:30
    I to su odlucili 'strucnjaci'? Dobro je da nisu pitali tamo neke diletante na sajmu vina...
  • Milana

    02.09.2022 16:29
    Najzad razum
    Ovo rešenje je predlagano od strane nas građana kao najlakše i najpovoljnije. Zaustavna traka se manje koristi od suprotne ka gradu, strana je manje zaleđena zimi, pod stalnom je trakcijom zbog uspona, nema usporavanja saobraćaja kao prema NS...
    Sad će još stručnjaci to potvrditi(i zaraditi), samo još nekoliko godina do realizacije.
  • izuzetno

    02.09.2022 16:25
    Izuzteno pametno i nadasve sigurno rešenje. Prosto će biti zadovoljstvo bicikletati dok 1.5m od tebe tutnje vozila i autobusi, ostavljajući iza sebe oblake čađi. Ali božemoj, jako je skupo dodati konzolu ispod mosta, ipak je važnije izmeštati stadion, praviti nove besmislene semafore, popločavati "granitom" centar, plaćati crkvetini ogradu od mermera i slične korisne stvari.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna